7 znakov, da preveč športamo in potrebujemo počitek – 1. del

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nekateri od nas treniramo, ne samo več, vendar tudi bolj intenzivno. Najzahtevnejše vadbe, kot so naprimer HIIT in CROSSFIT so trenutno izjemno popularne, tako zelo, da nekateri ljudje trenirajo od 5 krat do 7 krat tedensko. Torej, je vsakodnevni HIIT prenaporen za naše telo? In če je, kakšni so znaki pretiravanja in izgorelosti telesa?

Magične formule, ki bi nam povedala, kolikokrat na teden je za nas primerno da treniramo, ni, so samo približki, formule, ki delujejo na formuli naše starosti, teže, telesne kondicije, vrste treninga in splošnega zdravja.

KAJ JE PRETRENIRANOST?

Pretreniranost pomeni, da si naše telo ne more opomoči od prevelike obremenjenosti s telesno vadbo. Pretereniranost ni stanje, od katerega si opomoremo v parih dneh, ampak potrebujemo tedne ali celo mesece, saj je to popolna izgorelost telesa.

Predstavljajte si vaše telo kot električno vtičnico, ki napaja vse vaše vsakodnevne dejavnosti, neglede na intenzivnost. Priključite torej 64-palčno plazma televizijo, štedilnik, mešalnik, električno kitaro, tekalno stezo in mikrovalovno pečico hkrati. Kaj se bo zgodilo? Sistem se bo izklopil. Vaše telo deluje na podoben način. Vtičnica je metafora za vaš centralni živčni sistem, ki je sestavljen iz možganov in hrbtenjače in kontrolira mišice s pošiljanje živčnih impulzov. Ko ste vi preobremenjeni, ti impulzi oslabijo in postanejo neučinkoviti, to pa vodi v številne simptome pretreniranosti.

Faktorji, ki vplivajo na pretreniranost so nenaden dvig intenzivnosti in ferkvence vadbe oz. trajanja vadbe ob isti meri počitka. To je šok za vaše telo, s tem pa povzročite, da ni dovoljšne regeneracije. Na to še posebej vpliva vaša starost, saj se s staranjem potreba po dovoljšnem počitku še poveča.

7 NAJPOGOSTEJŠIH ZNAKOV PRETRENIRANOSTI

Veliko je simptomov, da trenirate preveč. Med njimi so utrujenost, tesnoba v mišicah, zmanjšanje učinkovitosti vadbe, nemir, povišan krvni tlak, zmanjšana vzdržljivost, zmanjšan maksimalen srčni utrip, alergijske reakcije, sprememba menstrualnih vzorcev in drugi.
Mi vam predstavljamo sedem najbolj očitnih:

1. PADEC MOTIVACIJE ZA ŠPORT

Če počasi izgubljate vaš zagon in motivacijo za treniranje, je to jasen znak vašega telesa, da morate počivati, da si naberete novih moči in energije. Seveda, vsi imamo dneve, ko se nam ne ljubi na trening, ampak če se to ponavlja skozi tedne ali mesece in to ni samo lenoba, je to jasen znak, da si vzemite čas za regeneracijo.

2. VAŠE MIŠICE SO HUDO VNETE

Prekomerni treningi

Prekomerni treningi vodijo do vnetja mišic in poškodb

Počutje po treningu je v veliki meri odvisno od prehrane in počitka. Če se prehranjujete sorazmerno z vašim načinom življenja, intenzivnostjo treningov pa se po treningu še vedno
Počutite, kot bi vas povozil vlak, je to znak, da počivate premalo.
Dolgotranjna bolečina v mišicah je drugačna kot tista, ki jo občutijo začetniki, ko gredo prvič na trening, in za razliko od slednje ni normalna.

3. OBČUTEK NEMIRA IN NEZMOŽNOST KONCENTRACIJE

Občutek nemira in nezmožnost koncentracije najprej opazimo pri ljudeh, ki se ukvarjajo predvsem s HIIT vadbami v velikih količinah (npr. 5 krat tedensko). Preveč vadbe namreč oslabi vaš simpatični sistem, ta deluje s preveliko intenzivnostjo, kar povzroča zgoraj naštete simptime. Ne moremo torej nehati poudarjati, kako pomemben je učinek počitka na vaše telo.

Pa preostali 4 indikatorji?

Prihodnjič! V naslednjem prispevku vam bomo predstavili še preostale 4 znake, da ima telo treninga dovolj in da potrebuje tudi nekaj časa za regeneracijo.

Deli.

Avtor prispevka

Komentiranje onemogočeno.